REKLAMACJE
REKLAMACJE
W związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, Bank Spółdzielczy w Skępem informuje iż podmiotem uprawnionym właściwym do pozasądowego rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy Bankiem a konsumentami lub osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, wspólnikami spółek cywilnych oraz rolnikami jest Rzecznik Finansowy, ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa, https://rf.gov.pl/ a w przypadku konsumentów również Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego, ul. Piękna 20, 00–549 Warszawa, https://knf.gov.pl oraz Bankowy Arbitraż Konsumencki przy Związku Banków Polskich, ul. Kruczkowskiego 8, 00-380 Warszawa, https://www.zbp.pl
Klienci Banku:
- mogą złożyć reklamację w Centrali lub dowolnym Oddziale;
- forma złożenia reklamacji:
- osobiście w Centrali Banku lub w dowolnym Oddziale w formie pisemnej;
- listownie w formie pisemnej na adres Centrali lub dowolnego Oddziału;
- z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej wysyłając e-mail na adres podany na stronie internetowej Banku;
- faksem w formie pisemnej
- treść reklamacji powinna zawierać:
- imię i nazwisko lub nazwę klienta;
- adres korespondencyjny;
- dokładny opis zdarzenia lub przedmiotu zastrzeżeń klienta;
- oczekiwany przez klienta stan po rozpatrzeniu zastrzeżeń;
- własnoręczny podpis klienta
- Dodatkowo w celu ułatwienia identyfikacji klienta, formularz reklamacji może zawierać następujące dane: PESEL, NIP lub REGON
- wzór formularzy reklamacyjnych (formularz reklamacji, formularz reklamacji-przedsiębiorstwa)
- termin rozpatrzenia reklamacji:
- do 14-tu dni kalendarzowych od dnia otrzymania przez Bank reklamacji składanych przez mikro, małych i średnich przedsiębiorców będącymi osobami fizycznymi oraz zawierających zastrzeżenia w przedmiocie zmian (bądź odmowy jej dokonania) określonych w umowie warunków lub terminów spłaty kredytów/pożyczek w przypadku ogłoszenia stanu zagrożenia epidemiologicznego albo stanu epidemii,
- do 15-tu dni roboczych od dnia otrzymania przez Bank reklamacji, dotyczącej naruszenia praw i obowiązków wynikających z ustawy o usługach płatniczych,
- do 30-tu dni kalendarzowych od dnia otrzymania przez bank reklamacji, zawierającej zastrzeżenia inne niż wskazane w punkcie b.,
W szczególnie skomplikowanych przypadkach rozpatrzenie reklamacji nie może przekroczyć:
- 35-ciu dni roboczych od dnia otrzymania przez Bank reklamacji klienta, w przypadku reklamacji dotyczącej naruszenia praw i obowiązków wynikających z ustawy o usługach płatniczych,
- 60–ciu dni kalendarzowych od dnia otrzymania przez Bank reklamacji klienta będącego osobą fizyczną w przypadku reklamacji innych niż wynikające z ustawy o usługach płatniczych,
90-ciu dni kalendarzowych od dnia otrzymania przez Bank reklamacji klienta nie będącego osobą fizyczną w przypadku reklamacji innych niż wynikające z ustawy o usługach płatniczych.