BEZPIECZEŃSTWO
Bezpieczeństwo
Pamiętaj, że bezpieczeństwo Twojego komputera, tabletu czy smartphone zależy tylko od Ciebie. Korzystając z serwisu CBP lub z serwisu CUI zadbaj o bezpieczeństwo swoich transakcji.
- zawsze przed zalogowaniem się do bankowości elektronicznej zweryfikuj, czy adres strony zaczyna się od „https” oraz czy certyfikat strony wystawiony jest dla Banku Spółdzielczego w Skępem lub dla Centrum Usług Internetowych (zamknięta kłódka). Klikając na żółtą kłódkę można sprawdzić wystawcę oraz datę wygaśnięcia certyfikatu,
- kończąc pracę w bankowości internetowej zawsze należy używać opcji „Wyloguj”,
- nigdy nie ujawniaj nikomu swojego identyfikatora oraz hasła. W szczególnych przypadkach Bank może poprosić o podanie identyfikatora (tylko identyfikatora) jedynie w celu identyfikacji zgłoszenia problemu technicznego,
- dbaj o bezpieczeństwo swoich środków autoryzacyjnych (token, karta mikroprocesorowa, telefon).
- pamiętaj, że Bank nie wysyła do Klientów e-maili z prośbą o podanie danych identyfikacyjnych.
Bezpieczeństwo urządzeń końcowych (np. komputer, tablet, smartphone):
- na urządzeniu końcowym powinno być zainstalowane oprogramowanie antywirusowe i chroniące przed malware, spy-ware, ad-ware, a także uruchomiony firewall.
- zalecamy regularne aktualizowanie oprogramowania swoich urządzeń końcowych: systemu operacyjnego, przeglądarek internetowych, oprogramowania antywirusowego oraz firewall.
- poziom zabezpieczeń przeglądarki internetowej powinien być ustawiony na poziomie co najmniej średnim.
- nie korzystaj z bankowości internetowej na urządzeniach, których oprogramowanie nie jest Ci znane.
- nigdy nie przechowuj swojego identyfikatora i hasła na swoim urządzeniu.
- nie instaluj nieznanych Ci programów pobranych z witryn www lub otrzymanych z pocztą e-mail.
- korzystanie z programów P2P zwiększa ryzyko obniżenia bezpieczeństwa Twojego komputera.
Bank dla zwiększenia bezpieczeństwa Klienta wprowadził dodatkowe zabezpieczenia:
Ostrzeżenie przed działaniem wirusa VBKLIP 1. Jest to zabezpieczenie przed rodzajem szkodliwego oprogramowania, którego działanie polega na podmianie numeru rachunku bankowego skopiowanego do schowka. W ten sposób, gdy klient banku, np. opłaca rachunek kopiując numer konta i następnie go wklejając, wysyła w rzeczywistości przelew na inne konto niż zamierzał.
Logowanie – filtrowanie adresów IP klienta. W procesie logowania się użytkowników do CUI następuje weryfikacja adresu IP na podstawie zdefiniowanej konfiguracji filtrowania adresów IP. Usługa pozwala zabezpieczyć się, przed logowaniem do bankowości elektronicznej z innych niż dozwolone przez operatora adresy IP (np. logowanie będzie możliwe tylko w miejscu pracy, a nie z komputera domowego). Warto podkreślić, że możliwe jest skonfigurowanie odrębnych filtrów dla każdego z użytkowników, co pozwoli w sposób elastyczny zarządzać dostępem do bankowości elektronicznej (np. w firmie, właściciel firmy będzie mógł logować się z różnych lokalizacji, a pozostali pracownicy tylko i wyłącznie z siedziby firmy).
Cyberbezpieczeństwo.
Bądź cyberbezpieczny i zapoznaj się z poniższymi filmami instruktażowymi.
9 zasad cyberbezpieczeństwa